3 DOLORS QUE ALTERAN EL SON

3 DOLORS QUE NO ET DEIXEN DORMIR

DOLOR NOCTURN BLOC
Quan cau el dia tothom està cansat, el nostre cos necessita un reseteig per començar de nou actius i en bones condicions, per això, és important el descans.
Més que important, és bàsic.
Per què? Doncs perquè durant la nit el cos, en estat de repòs i relaxat, pot treballar sense estrès. És llavors quan les cèl·lules es regeneren, imprescindible per la bona recuperació.

Però no sempre passem una bona nit. Quan un sent dolor, les nits es fan eternes sense saber què fer per sentir-nos millor.
Hi ha qui opta per medicar-se. És un pedaç i de curta durada. Si hi ha una lesió que ens causa dolor i malestar s’ha de tractar, no pas tapar-la amb medicaments.
El més efectiu és visitar al teu fisioterapeuta per trobar la solució més adient pel teu problema.

Anem a veure alguns dolors que poden interrompre el son:

Dolor cervicobraquial
És un dolor agut que afecta a la zona cervical i del braç. Pot cursar amb formigueig nocturn a mans o braços, causats per la irritació dels nervis braquials. A vegades, quan el síndrome és més greu, pot cursar amb nàusees i vòmits per la implicació del nervi vago i inclús sensació de vertigen, desorientació o mareig.
Que puc fer per tu?
Tracto el problema des d’arrel amb el Sistema Physium i amb tècniques manuals, alliberant el nervi o nervis implicats per tal de recuperar la funcionalitat muscular, rebaixant el dolor muscular, la irritació nerviosa, les nàusees, mareigs i formigueigs.

Contractura muscular
Les contractures musculars d’esquena generen dolor localitzat, en ocasions, amb sensació de cremor, bloqueig i limitació de la mobilitat. En alguns casos el dolor es pot irradiar en altres zones del cos i generar sensació de formigueig local.
Que puc fer per tu?
Localitzar el focus de dolor, tractament al múscul o músculs implicats per eliminar la tensió i el dolor.

Lumbalgia, dorsalgia, cervicalgia.
Si el dolor és a la zona lumbar en direm lumbàlgia, si és troba a mitja esquena parlarem de dorsalgia i quan afecta a les cervicals, en direm cervicalgia.
Totes son producte de una acumulació de tensió. Pot ser per causa esportiva, mala marxa, estrès, la feina…
Que puc fer per tu?
Treballant la zona i les cadenes musculars veïnes que et fan patir el quadre de dolor agut, podré millorar molt els símptomes.

Hi ha moltes altres lesions que poden alterar el son, avui us he comentat aquestes.

Fisio Indira – Indira Salvador
Salut i Benestar del cos