AVISOS DE QUE PATEIXES TENDINOPATIA

El tendó és l’estructura final del múscul i uneix aquest amb l´os.
Tota la força que realitza la musculatura es transmet al tendó i d’aquí a l’os, és així com aconseguim moure’ns.

Quan parlem de tendinopaties ens referim al dolor del tendó que tant ens limita per dur a terme tasques del dia a dia.

PERQUÈ ES PRODUEIX LA TENDINOPATIA?
Els factors que predisponents solen ser :

• Degut a una elevada exigència mecànica, ja sigui per a un sobre entrenament esportiu o estrès laboral per sobrecàrrega.
  • La repetició mecànica d’un gest, és a dir, moviments repetitius freqüents als que estem sotmesos,  tant en el marc laboral com esportiu, inclús en etapes de maternitat i paternitat ( si estàs interessat tens més informació en el següent enllaç:  tendinosis materna )
  • Desalineacions articulars, dismetries, desequilibris musculars, rigidesa articular i muscular…

Un cop el tendó és patològic, ens podem trobar en diferents estadis segons l’aparició del dolor.

GRAU I – Quan el dolor apareix després de realitzar l’activitat i no hi ha limitació de moviment estem en un primer estadi o GRAU I.

GRAU II – Si el dolor comença al inici de realitzar l’activitat i al cap d’una estona quan el cos està en calent desapareix, parlem d’un Grau II de tendinopatia.
Tots els graus s’han de detectar a temps però personalment crec que se li ha de prestar una especial atenció al Grau II (tendinosis esportistes)

GRAU III  –  Es pateix dolor tant en repòs com durant l’activitat i es comença a sentir dificultat per dur a terme el treball a fer.

GRAU IV –  És la ruptura del tendó.

Com podeu veure, d’una lesió que pot semblar que no és res i inclús creure que millorem degut als símptomes del Grau II ( recomano llegir l’enllaç ) pot acabar en un problema molt més serio.

Avui dia sembla que el temps se’ns tira a sobre i pensem que no tenim temps per tractar-nos però si no estàs bé, un altre no ho pot fer per tu. Si tens dolor i creus que pateixes tendinopatia em pots demanar més informació sense compromís i valoraré en quin punt et trobes per ajudar-te a solucionar el problema i que no vagi a més.

Contacta per telèfon o Whatsapp al 605 1334 667

Horaris:

Dilluns i Dimarts :
De 9:00 a 13:00 i de 15:00 a 20:00

Dimecres, dijous i divendres:
Intensiu de 9:00 a 16:00

Fisio Indira – INDIRA SALVADOR