LES LESIONS ES REVELEN A LA NIT

Indira Salvador . Fisioterapeuta Osteopata

LES LESIONS ES REVELEN A LA NIT

I tu com dorms?
Em creuries si et dic que segons la posició que dorms és possible detectar lesions del teu cos i les que estàs a punt de tenir?

Doncs si. Durant la nit, quan el cos està relaxat, intenta buscar un confort ergonòmic o postural per  limitar les tensions i l’estrès de l’aparell locomotor.

Com ho aconsegueix?
Ho fa d’una forma molt intel·ligent, simplement el cos es col·loca a favor de la lesió, de lo contrari, no ens deixaria dormir una nit seguida pel dolor.

Apart de detectar una lesió també podem valorar si aquesta està molt o poc instaurada, o si es recent. En aquest cas és interessant detectar-ho a temps per prevenir una futura lesió que es podria complicar afectant-nos a nivell biomecànic, en el nostres moviments quotidians.

Normalment treballem les 8 hores en la mateixa posició, fent els mateixos gestos cada dia, la mateixa feina, les mateixes males postures… que sumat a l’estrès, provoquen rigidesa a les articulacions i/o a la musculatura. Postures que en el moment del descans el cos ha de continuar adoptant per evitar que no faci mal.

Ens podem trobar per exemple el cas de l’administratiu/va que està tot el dia davant de l’ordinador i que al dormir – si ho fa boca a munt – necessitarà un coixí més alt o dur per obtenir un cert confort cervical i segurament la seva tendència serà posar els braços amb els colzes  flexionats  i les mans a sobre del cos (sobre la panxa, pit , malucs, cuixes en funció de la tensió acumulada).

Si sents dolors mentre treballes, fas esport, després de la jornada laboral o tens dolors nocturns, posat en contacte amb mi  i valorarem quina és la teva situació, buscarem l’arrel del problema i podrem actuar per resoldre el focus de dolor i el seu origen.

No deixis que el dolor t’aturi!!

Indira Salvador
Fisioterapeuta Osteòpata